İlginç Bilgiler

Ünlü 10 Logonun Bilmediğimiz Gizemleri

10) APPLE

Ürün satışları, yıllık gelir üretimi ve piyasa itibarıyla dünyadaki en büyük şirketlerden biri. Görünüşe göre logolarına çok fazla dikkat etmediler. Çıplak gözle, öyle gözükebilir. Ancak gerçek ressam Rob Jannof’a sorarsanız, o kadar da basit değildir. Logonun arkasındaki bilim Jannof’un çalışma alanından kaynaklandı. 1977’de elmalarını eskizlerinden birinde çoğaltmak için bir elma torbası satın aldı. Bir elmanın kiraz gibi görünmesini nasıl ayıracaklarını anlaması saatlerce sürdü. Sonunda, elma bir ısırık izi ekledi ve bir ‘ısırık’ ve ‘bayt’ arasındaki benzerlik tökezledi. İkonik elma logosu bu şekilde ortaya çıktı.

9) TOYOTA

Toyota, küresel olarak otomobil üretiminde liderlerden biridir, ancak logosu ne üzerine kuruludur? Eğer logonun oluşumuna dikkat ederseniz, ‘TOYOTA’ adındaki tüm harflerin logoda olduğunu göreceksiniz. Görünüşünden, logo bir boğa veya bir şapkalı kovboy anlamına geliyormuş gibi görünüyor. Aksine, bir iğne ve ipliği temsil eder. Bahse girerim bunu hiç düşünmezdin. Bunun nedeni, bu Japon otomobil üreticisinin başlangıçta ‘TOYODA’ adı altında iş yapmaya başladığı ve dokuma makinelerini satmasıdır.

8) VAIO

Sony’nin bilgisayar üreten veya dizüstü bilgisayar üreten bir yan kuruluşu olarak, VAIO’nun logosuna çok fazla düşünülmüştü. Şirketin adındaki ilk iki harf, dijital bir dalga formunu temsil eder ve son iki harf, analog ve dijital arasında bir kaynaşma fikrini ortaya koyan 1 ve 0’a benzemektedir. Bir VAIO bilgisayarının başlangıç melodisi aslında V-A-I-O harflerini yazarken bir tuş takımı çevir sesi türetilen sestir.

7) HYUNDAI

Yüksek arazide araçlara ve kamyonlara odaklanan bir Güney Koreli otomobil üreticisi, logosunun arkasında oldukça basit ve sembolik bir sırr taşıyor. Yüzeyde, şirketin ilk harfine benzeyebilir, i-e ‘H’. Ancak aslında bundan çok daha fazlası. Bakışlarımızı büyüttükten sonra bunun aslında iki figürü temsil ettiğini bulacağız; Bir Hyundai satıcısı mutlu bir müşteriyle el sıkıştı. Bu akıllıca şirketin temel vizyonunu yansıtmaktadır. Şirketin müşterilerine ve çalışanlarına ne kadar değer verdiğini gösterir. Ayrıca, başarılı bir satış veya satın alma sahnesine benzeyebilir. Bunlar, Hyundai logosuyla ilgili iki sağlam teori.

6) CONTINENTAL

Dünyanın araç sayısında büyük bir yığın için tekerlek sağlayan büyük ölçekli lastik imalatı şirketi. Logonunun arkasındaki hikaye oldukça basit ama aynı zamanda doğru. Logonun ilk iki harfinin bir araba tekerleğini taklit etmek olduğu söylenebilir.

5) Amazon

Amazon, teknolojiyi kullanarak sorunsuz bir şekilde kolaylaştırarak alışverişe devrim yapan şirketi dolar değerinde dünyanın en iyi 5 şirketinden biri. Vizyonu müşteri memnuniyetine dayanmaktadır ve bu olgu logosunda belirgindir. Logo, herkesin mutlu ve tatmin edici müşterilerinin olma niyetini gösteren bir gülümsemeyi temsil ediyor. Bunun yanında ok da ‘a’ ile başlar ve ‘z’ ile biter, şirketin pazardaki mevcut her olası tüketici ürününü stokladığını ima eder. Amazon’da bulamayacağınız hiçbir şey yok.

4) Toblerone

Eski  çikolata üretim şirketlerinden biri olan Toblerone, Bern, İsviçre’de üretim faaliyetlerini yürüten bir İsviçre firmasıdır. Toblerone kutusundaki bir dağın resmi sadece başka bir dağ değil, İsviçre Alpleri’nin resmi. Bununla birlikte resim, içinde bir ayıyı da gizlemektedir, çünkü Bern, ayılar şehri olarak bilinir. Daha önce hiç fark etmediyseniz, dışarı çıkın ve Toblerone’u alın ve kendiniz bulmaya çalışın. Orada olduğunu bildikten sonra, oldukça belirgin hale gelir.

3) BMW

Sınıfı olan bir otomobilin nihai temsilcisi bir BMW. Bu Alman üreticisi, 1916’da yavaş yavaş bir mega otomobil üreticisine dönüşen uçaklar üretmeye başladı. Birçoğu, logosundaki damalı desenin aslında bir uçağın dönen propellatörlerini tasvir ettiğini düşünüyor. Ancak gerçekte sadece Bavyera bayrağı tarafından kopyalanmış bir tasarım. Bavyera, şirketin nereden geldiği Almanya’nın bir parçası.

2) DOMINO’S PIZZA

1960’da, üniversiteyi terk eden  Tom Monichan, Dominic’s Pizza adıyla girdiği kendi pizza alanını satın almak için 1900 dolar borçlandı. Beş yıl sonra, iş genişleme arayışında ayrı lokasyonlarda iki mağaza daha satın aldı. Ancak eski sahibi, Tom’un franchise’de onun adını kullanma iznini reddetti. Tom yine de orada durmadı. Adını ‘Domino’s Pizza’ olarak değiştirdi ve yeni bir logo yaptı. Logodaki zar, satın aldığı ilk restoranı, ardından da önümüzdeki iki parçayı temsil ediyor. Her yeni açılış zarfında bu sayıları eklemek istedi. Dolayısıyla, bu fikir sonunda restoranın popülaritesinin artacağı hızı tahmin edemediği kadar oldu.

1)Alfa Romeo

Alfa Romeo logosu çok derin bir tarihsel anlam taşıyor: kırmızı haç, Milano ambleminden geliyor ve kana susamış zehirli yılanı temsil ediyor,  aynı zamanda 14. yüzyılda şehri yöneten Visconti Evi’nin bir simgesi.

Daha fazla göster

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: