Diğer

Bankalar Hırsız mı?

Herkese selamlar arkadaşlar.

Yaşadığım bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Yıllar önce çalıştığım işyerinde maaşları bankadan yatırıyorlardı, o nedenle de gidip malum bankadan bir hesap açmam gerekti. Hesap açma işleminden bir kaç gün sonra bankamatik kartı ile birlikte bir adet de kredi kartı geldi. Benim kredi kartı talebim olmamıştı aslında, ama okumadan imzaladığım banka sözleşmesinde “kredi kartı da istiyorum” kutucuğu otomatik işaretli imiş meğerse. Malum, maaşlı çalışanız, olası acil durumlarda kullanırız diye kartı tekrar iade etmedim.

3 yıl boyunca kullandım kartı. Her defasında ay başında maaşı alır almaz gidip tüm dönem borcunu kapatıyordum. Gel zaman git zaman, evlilikti, iş değişikliğiydi, şehir değişikliğiydi (2015 yılında evlenip Ankaradan İstanbula taşındım) derken karta bir hayli borçlandım. İstanbulda çalıştığım işyeri de maaşları bir kaç ay geciktirmeye başlayınca olay sarpa sardı, kartın asgarisini de ödeyememiş oldum bir kaç ay. Bir süre sonra banka beni aradı ve borcuma bir miktar da faiz ekleyerek taksitlendirmeyi önerdi.

O an elim sıkışık olduğundan mecburen kabul ettim. Taksitlendirme sırasında kartın iptal edilmesini de talep ettim. Ancak ilgili bankanın mevzuatı gereği taksitlendirme borcu devam ederken kartı tamamen kapatamayacaklarını, sadece kullanıma kapatacaklarını, kullanıma kapalı olduğu için de kart aidatı vs talep etmeyeceklerini söylediler. Mecburen bunu da kabul ettim. Sonra işi değiştirdim ve taksitlerimi normal süresinde ödemeye devam ettim. Son bir taksidim kalmıştı, onu da 3-5 gün gecikmeyle ödediğimde son olarak 3,46 TL bir bakiye kaldığını farkettim.

Başka bir banka hesabımdan 4 TL masraf ödeyerek EFT yaptım 3,46TL’yi. Yeterki bu hırsızlardan yakamı sıyırayım diye düşünüyorum tabii. Terslik bu ya, EFT iptal olmuş, 3,46TL ödenmediği gibi, 4TL masraf da boşa gitti. Ben de bir daha 4 TL masraf olmasın, gider bankadan yatırırım diyerek bankaya gitmek için fırsat kollamaya başladım. Aradan 10-15 gün geçti, kartın hesabına bir baktım, borcum 110,46TL olmuş. Tabii hemen müşteri hizmetlerini aradım, nedir bu 107 TL diye sordum. Aldığım cevap aynen şöyle “Efendim kartınız 31 Mart itibariyle kullanıma açılmış, bankamızın prosedürleri gereği tüm kartlara 1 Nisan itibariyle 107 TL yıllık aidat tahakkuk ettirdik, size de tahakkuk ettirmişiz.” Müşteri temsilcisi tüm ısrarlarıma rağmen ilgili haksız yere bana yansıttıkları kart aidatını iptal edemeyeceklerini söyledi. Neyse, sinirlerim bozuk bi şekilde telefonu kapattım. Akşam eve gelince tekrar aradım, ısrarla kartın açılmasını talep etmediğimi, tam tersi iptalini talep ettiğimi, kendi prosedürleri nedeniyle taksitlendirme devam ederken kapatmadıklarını, yapılan aidat tahakkukunun hukuksuz olduğunu söyledim. Akşamki arkadaşı epey yordum, sonunda “efendim bu talebinizi kayıt altına alalım, ilgili müdürlüğümüz size dönüş yapar” dedi.

3 gün sonra aradılar, ve aynı hikayeleri anlattılar. Tekrar bir kayıt oluşturduk, başladım beklemeye. Cevap aynı, iptal edemeyiz, cart curt. Israrla kartı 1,5 yıldır kullanmadığımı, kullanmayı da düşünmediğimi, kullanıma kapalı olan kartı benim bilgim ve isteğim olmadan kullanıma açıp bir gün sonra aidat tahakkuk ettirmelerinin haksızlığını anlattım.

Bu 107 TL’yi ne olursa olsun ödemeyeceğimi, gerekirse yasak haklarımı arayacağımı, sosyal medyadan (sayfanın ismini de vererek) bu hukuksuzluğu herkese anlatacağımı, gazete ve televizyonlara röportaj vermek de dahil elimden gelen herşeyi yapacağımı söyledim. Ama anlamadılar. Aynı şekilde 5 defa kayıt oluşturup sürekli aynı cevabı aldım. Sonunda bankanın genel müdürlüğüne mail atmaya karar verdim. İntenet sitesi üzerinden olayı anlatan bir mail yazdım. Sonuna da sayfamın url adresini ekledim. Aradan 5 gün geçti, bankadan beni tekrar aradılar. Cevap yine aynı.

Aynı cevabı mail olarak da gönderdiler. İş yazılı mecraya dönünce tabii belli prosedürleri uygulamak mecburiyetindeler. Bana gelen mailde eğer cevaptan mamnun değilsem https://www.tbb.org.tr bu adrese şikayette bulunabileceğimi yazmışlar hukuki zorunluluk gereği. Ben de buradan şikayet oluşturup meseleyi en ince detayına kadar anlattım.

Bir hafta sonra ilgili kurumdan cevap geldi, “bankanın ilgili aidatı iptal etmediğine dair size gelen maili lütfen şu şu şu maile yönlendirin” diye. hemen yönlendirdim tabii. Aradan yine bir hafta geçti ve beklediğim mail geldi; “değerli müşterimiz, isteğiniz üzerine kredi kartınıza yapılan yıllık aidat tahakkuku iptal edilmiştir” diye.

Bir gün sonra da bankalar birliği hakem heyetinden mail geldi, eğer ilgili tutar iptal edilmezse bize bildirin diye. Hesabı bir kontrol ettim, kart aidatı iptal edilmiş. Bir gün sonra sabah işyerinden izin aldım ve bankaya gidip 3,46TL olan borcumu banka gişesinden ödedim.

Kartı da iptal ettirip yaktım. Nasıl seviniyorum kurtuldum diye. Sonra aradan 10-15 gün geçti, baktım bir mail, kredi kartı ekstresi. Adamlar bana öyle kıl olmuşlar ki, karta 0,04TL borç tahakkuk ettirmişler, asgari ödemesi de 0,00 TL. Güler misin ağlar mısın! İşte yarın sabah işyerinden izin alıp aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz 5 kuruşu ödeyip 1 kuruşumu geri isteyeceğim.

Daha fazla göster

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: